Ogłoszenia o zamówieniu. Numer sprawy: SGT.3331-1/15

Suwałki, 2015-04-13

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: SGT.3331-1/15. Nazwa zadania: Przygotowywanie i dostarczanie posiłków (dieta ogólna i cukrzycowa) pacjentom Oddziału Rehabilitacyjnego i Oddziału Rehabilitacji Neurologicznej SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach

Działając na podstawie art. 40 ust. 1  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku -  Prawo zamówień (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907 z p. zm) SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach  zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

I.  Nazwa (firma) i adres zamawiającego:

Nazwa zamawiającego                 SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach 

Adres zamawiającego   Ulica: Waryńskiego 22A

Kod Miejscowość            16-400 Suwałki

Telefon: Faks:   087 566 22 60    

adres strony internetowej         Strona WWW: http://bip.spzozors.wrotapodlasia.pl/

adres poczty elektronicznej       sgt@spzozor.pl 

Godziny urzędowania:  7.30-15.05

 

II. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.

 

III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej:

Strona WWW: http://bip.spzozors.wrotapodlasia.pl/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać również bezpośrednio w siedzibie zamawiającego SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach, ul. Waryńskiego  22 A, sekretariat pokój nr 210. Na wniosek wykonawcy zamawiający prześle SIWZ za zaliczeniem pocztowym.  Opłata za udostępnienie SIWZ wynosi 15,00zł +VAT (koszty druku oraz przekazania).

IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:

 Przedmiotem zamówienia prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego jest przygotowywanie i dostarczanie posiłków pacjentom oddziału SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach w diecie ogólnej i cukrzycowej zgodnie z przedłożonymi jadłospisami opracowanymi przez Wykonawców na powtarzające się 2-tygodniowe cykle żywieniowe.

Wymagania dotyczące jadłospisów:

- muszą spełniać wymagania żywienia pacjentów Oddziału Rehabilitacyjnego i Oddziału  Rehabilitacji Neurologicznej w diecie ogólnej i cukrzycowej,

- opracowane i podpisane przez upoważnione osoby (posiadające wymagane kwalifikacje i doświadczenie tj. dietetyka - informacje dot. osoby opracowującej jadłospisy i jej kwalifikacji należy dołączyć do "Wyliczenia kosztów  osobodnia żywienia..."), każda strona powinna być parafowana przez dietetyka,

- codziennie dostarczony posiłek musi być zgodny z dostarczonym jadłospisem podpisanym przez dietetyka, opracowanym na 2 tygodniowy cykl żywieniowy,

- jadłospisy mogą uwzględniać stosowanie zamiennie warzyw i owoców występujących sezonowo,

- wymagane jest aby posiłki były pozbawione kości ze względu na to, iż pozostałości umieszczane będą w rozdrabniaczu,

- do diety cukrzycowej należy zaplanować i odrębnie wycenić posiłek nocny,

- wartość odżywcza posiłku nocnego stanowi dodatkowe wyżywienie i nie może wpływać ujemnie na wyżywienie w diecie cukrzycowej. Zapotrzebowanie na posiłek nocny będzie składane jednocześnie z zapotrzebowaniem podstawowym. Ponadto informujemy, że przewiduje się ok. 3 pacjentów wymagających posiłków nocnych na dobę.

Wymagane jest aby dostarczane pożywienie było umieszczane w pojemnikach zamkniętych (nie dopuszczane są dostawy w reklamówkach, opakowaniach otwartych),

odbiór termosów wykorzystywanych do przewożenia posiłków - musi następować bezpośrednio po wydaniu posiłków, temperatura dostarczonego posiłku nie może być niższa niż 63 °C (w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że temperatura dostarczonego posiłku jest niższa Wykonawca zobowiązuje się w ciągu 60 minut dostarczyć posiłki zgodnie z przedmiotem zamówienia: z jadłospisem, odpowiednią temperaturą 63 °C, odpowiednią jakością),

jadłospisy muszą zawierać co najmniej następujące dane:

- nazwę posiłku,

- nazwę potrawy i jej gramaturę,

- wyszczególnienie produktów każdej potrawy i ich masy,

- wartość kaloryczną poszczególnych posiłków,

- rozłożenie  (%) udziału energii w poszczególnych posiłkach,

- wartość kaloryczną dzienną w tym: wartość odżywcza z białka (udział % w kaloryczności dziennej), wartość odżywcza z tłuszczu (udział % w kaloryczności dziennej),

- przy sporządzaniu jadłospisów należy przyjąć zalecane normy:

a) dieta ogólna przewidziane 3 posiłki,

b) dieta cukrzycowa - 5 posiłków dziennie.

Właściwe ilości składników odżywczych (białko, tłuszcz, węglowodany), śniadania i kolacje urozmaicone w warzywa i owoce, właściwe rozłożenie udziału energii w poszczególnych posiłkach (np. w diecie ogólnej: śniadanie 30-35%, obiad 35-40%, kolacja 25-30%),  w diecie cukrzycowej wymagane jest:

- do każdego śniadania dodatkowo uwzględnić warzywa,

- do drugiego śniadania i podwieczorka bardziej urozmaicić np. sok warzywny, owoc, ser biały, wędlina,

- nie dopuszcza się w żywieniu dodatku chrupek i wafli ryżowych bądź sucharów ze względu na stan zdrowia pacjentów z zaburzeniami odruchu połykania,

- uwzględnienie w jadłospisie do kolacji zup mlecznych.

Przygotowane posiłki dostarczane będą przez wykonawcę do SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach, ul. Waryńskiego 22A, każdego dnia tygodnia środkiem transportu i na koszt Wykonawcy w niżej podanych godzinach:

śniadanie  7.30

obiad  12.00

kolacja  16.00

oraz dodatkowo o 9.30 i 17.30 posiłki  pacjentom z dietą cukrzycową.

Posiłki muszą być przygotowywane i dostarczone do Kuchenki Oddziałowej w sposób umożliwiający ich bezpośrednie wydanie pacjentom (gorące, podział na porcje, wędlina i ser żółty w plastrach, chleb krojony, porcje mięsne muszą być pozbawione kości itp.).

Wykonawca będzie pobierał i przechowywał próbki potraw do celów sanitarno-epidemiologicznych w miejscu ich wyprodukowania.

Ilość i rodzaj  średnie dzienne zapotrzebowanie w okresie od czerwca 2015r. do  maja 2016r.:   dieta ogólna - 31, dieta cukrzycowa - 14

Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień CPV:

15894220-9  Posiłki szpitalne.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych

V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

VI. Termin wykonania zamówienia:

Posiłki należy przygotowywać i dostarczać w okresie od dnia 1 czerwca 2015r. do dnia 31 maja 2016r.

VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1)            posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

 jeżeli działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia wymaga posiadania

specjalnych uprawnień (koncesja, zezwolenie, licencja)

– zamawiający nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień

2)            posiadania wiedzy i doświadczenia,

Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z dołączoną informacją o realizowaniu podobnego zadania pod względem wartości i rodzaju - przez podobne zamówienie należy rozumieć zamówienie którego czas wykonywania i zakres był co najmniej taki jak w prowadzonym postępowaniu, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.

3)            dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę  posiadania zaplecza technicznego i lokalowego z niezbędnym wyposażeniem do prowadzenia zbiorowego żywienia i transportu posiłków (wskazanie i opis miejsca przygotowania posiłków, zaplecza technicznego, opis sposobu dostarczania posiłków we własnych termosach, i inne informacje świadczące o możliwości zachowania ciągłości realizacji zamówienia oraz informacje o personelu - ilość, struktura zawodowa, w szczególności  dot. dietetyka należy podać informacje  i dołączyć dokumenty potwierdzające  uprawnienia  do sporządzania jadłospisów.

4)            sytuacji ekonomicznej i finansowej,

posiadanie przez Wykonawcę dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

3. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z pkt. 2, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

4. Warunki oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełnienia mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

5. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.

6. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.

7. Zamawiający odrzuca ofertę, zgodnie z art. 89 PZP.

 

Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:

1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę

2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 PZP.

3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 PZP

4) Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej z art. 26 ust. 2d PZP

5) Wzór umowy - parafowany przez wykonawcę

6) Wykaz kadry do realizacji zamówienia wraz z dołączonymi uprawnieniami 

7) Wyliczenie kosztów osobodnia żywienia na podstawie jadłospisów sporządzonych przez Wykonawcę wraz z załączonym jadłospisem zatwierdzonym przez dietetyka - wypełniony i podpisany przez wykonawcę 

8) Oświadczenie

9) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych.

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust 1 Prawa zamówień publicznych wykonawca składa następujące dokumenty:

1) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - lub aktualne oświadczenie.

3) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - lub aktualne oświadczenie.

 4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 oraz w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - lub aktualne oświadczenie.

 5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - lub aktualne oświadczenie.

3.  W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1) do 3) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:

Oświadczenie wykonawcy o objęciu nadzorem i pozytywnej ocenie / opinii wydanej przez Inspektora Sanitarnego w zakresie prowadzonej działalności na przygotowywanie i dostarczanie posiłków w miejscu wykonywania zamówienia oraz dopuszczenie środka transportu do przewozu żywności.

Oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia.

4. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w  art. 22 ust. 1 pkt. 4) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:

Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Inne dokumenty

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.

5. Postanowienia dotyczące składania dokumentów przez Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

1) Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w wyżej wymienionych punktach składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

3) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4) zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2  składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma miejsce zamieszkania lub siedzibę, potwierdzające odpowiednio, że posiada uprawnienia do wykonywania działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym SIWZ.

6. W przypadku, kiedy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), musi ona spełniać następujące warunki:

1) Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

2) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie - należy załączyć do oferty.

3) Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w niniejszej SIWZ dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie.

7. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów

1) Dokumenty w niniejszym postępowaniu mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem "za zgodność z oryginałem".

2) Oferta, wszystkie wymagane załączniki, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.

3) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

4) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.

5) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w ppkt. 6), kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów winny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty.

6) Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków polega na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą dokumentów wymienionych w SIWZ dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia.

7) Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów zobowiązany jest złożyć dokumenty, o których mowa w SIWZ  dotyczące tych podmiotów.

8) Zamiast dokumentów, o których mowa w SIWZ wykonawca składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że spełnia stawiane warunki udziału w postępowaniu.

VIII. Informacja na temat wadium:

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

1.            cena                                          95%

2.            termin płatności                      5 %

X. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy składać do dnia: 22.04.2015r do godz.10.00

w siedzibie Zamawiającego:  SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach

Ulica: Waryńskiego 22A

Kod: 16-400

Miejscowość: Suwałki

Pokój nr 210 - Sekretariat

XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:

Oferty zostaną otwarte dnia: 22.04.2015r, o godz. 11.00

w siedzibie zamawiającego:  SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach

Ulica: Waryńskiego 22A

Kod: 16-400

Miejscowość: Suwałki

Pokój nr 203 – Sala konferencyjna

            

XII. Termin związania ofertą

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

III. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej

 

XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów

Nie przewiduje się

XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna

Nie przewiduje się

XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:

Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

XVII. Informacja o przeprowadzonym dialogu technicznym:

Zamawiający informuje, że nie przeprowadzono dialogu technicznego dot. niniejszego postępowania.

XVIII. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych nr ogłoszenia: 82634-2015.  Data zamieszczenia : 13.04.2015r.

 

                                                                                               ____________________________________

                                                                                                               Kierownik zamawiającego

Załącznik:

siwz_posilki_szpitalne.docx

Metryka strony

Udostępniający: SP ZOZ OR w Suwałkach

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Mendak

Data wytworzenia: 2015-04-13

Wprowadzający: Dorota Mendak

Data wprowadzenia: 2015-04-13

Data modyfikacji: 2015-04-13

Opublikował: Dorota Mendak

Data publikacji: 2015-04-13