OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU SGT.3331-1/12

Suwałki, 2012-04-18

 

 Tablica ogłoszeń

            BIP

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 

 dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: SGT.3331-1/12.

Nazwa zadania: Przygotowywanie i dostarczanie posiłków (dieta ogólna i cukrzycowa) pacjentom Oddziału Rehabilitacyjnego i Oddziału Rehabilitacji Neurologicznej SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach

 

Działając na podstawie art. 40 ust. 1  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku -  Prawo zamówień (t. j. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z p. zm) Nazwa zamawiającego zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

 

I.  Nazwa (firma) i adres zamawiającego:

SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach  Ulica: Waryńskiego 22A

Kod: 16-400

Miejscowość: Suwałki

Strona WWW: http://bip.spzozors.wrotapodlasia.pl/

E-mail: sgt@spzozor.pl  tel.fax 087 566 22 60

Godziny urzędowania: 7.30-15.05

 

II. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.

 

III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej:

Strona www: http://bip.spzozors.wrotapodlasia.pl/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać również bezpośrednio w siedzibie zamawiającego osobiście, bądź za zaliczeniem pocztowym

SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach

Ulica: Waryńskiego 22A, 16-400 Suwałki

Sekretariat pokój nr 210, tel/fax 087 566 22 60, godziny urzędowania: 7.30-15.05

Na wniosek Wykonawcy Zamawiający prześle Specyfikację za zaliczeniem pocztowym.  Opłata za udostępnienie Specyfikacji wynosi 15,00 zł + VAT (koszty druku oraz przekazania).

 

IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:

1. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych

2. Opis przedmiotu zamówienia:

1)      Przedmiotem zamówienia prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego jest przygotowywanie i dostarczanie posiłków pacjentom Oddziału Rehabilitacyjnego z Pododdziałem Rehabilitacji Neurologicznej SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach w diecie ogólnej i cukrzycowej zgodnie z przedłożonymi jadłospisami opracowanymi przez Wykonawców na powtarzające się 2-tygodniowe cykle żywieniowe.

2)      Wymagania dotyczące jadłospisów:

a)   spełniać wymagania żywienia pacjentów Oddziału Rehabilitacyjnego z Pododdziałem Rehabilitacji Neurologicznej w diecie ogólnej i cukrzycowej,

a)opracowane i podpisane przez upoważnione osoby (posiadające wymagane kwalifikacje i doświadczenie tj. dietetyka - informacje dot. osoby opracowującej jadłospisy i jej kwalifikacji należy dołączyć do "Wyliczenia kosztów  osobodnia żywienia..."), każda strona powinna być parafowana przez dietetyka,

b)    codziennie dostarczony posiłek musi być zgodny z dostarczonym jadłospisem podpisanym przez dietetyka,

c)   jadłospisy mogą uwzględniać stosowanie zamiennie warzyw i owoców występujących sezonowo,

d)   wymagane jest aby posiłki były pozbawione kości ze względu na to, iż pozostałości umieszczane będą w rozdrabniaczu,

e)   do diety cukrzycowej należy zaplanować i odrębnie wycenić posiłek nocny.

f)     Wartość odżywcza posiłku nocnego stanowi dodatkowe wyżywienie i nie może wpływać ujemnie na wyżywienie w diecie cukrzycowej. Zapotrzebowanie na  posiłek nocny będzie składane jednocześnie z zapotrzebowaniem podstawowym. Ponadto informujemy, że przewiduje się ok. 3 pacjentów wymagających posiłków nocnych na dobę.

g)   wymagane jest aby dostarczane pożywienie było umieszczane w pojemnikach zamkniętych (nie dopuszczane są dostawy w reklamówkach, opakowaniach otwartych),

h)   odbiór termosów wykorzystywanych do przewożenia posiłków - musi następować bezpośrednio po wydaniu posiłków,

i)     temperatura dostarczonego posiłku nie może być niższa niż 63 °C (w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że temperatura dostarczonego posiłku jest niższa Wykonawca zobowiązuje się w ciągu 60 minut dostarczyć posiłki zgodnie z przedmiotem zamówienia: z jadłospisem, odpowiednią temperaturą 63 °C, odpowiednią jakością),

j)     2 tygodniowy cykl żywieniowy,

jadłospisy muszą zawierać co najmniej następujące dane:

- nazwę posiłku,

- nazwę potrawy i jej gramaturę,

- wyszczególnienie produktów każdej potrawy i ich masy,

- wartość kaloryczną poszczególnych posiłków,

- rozłożenie  (%) udziału energii w poszczególnych posiłkach,

- wartość kaloryczną dzienną w tym: wartość odżywcza z białka (udział % w kaloryczności dziennej), wartość odżywcza z tłuszczu (udział % w kaloryczności dziennej),

k)    przy sporządzaniu jadłospisów należy przyjąć zalecane normy:

k)- dieta ogólna przewidziane 3 posiłki; dieta cukrzycowa - 5 posiłków dziennie;

k)właściwe ilości składników odżywczych (białko, tłuszcz, węglowodany),

  - śniadania i kolacje urozmaicone w warzywa i owoce,

- właściwe rozłożenie udziału energii w poszczególnych posiłkach (np. w diecie ogólnej: śniadanie 30-35%, obiad 35-40%, kolacja 25-30%),

w diecie cukrzycowej wymagane jest:

- do każdego śniadania dodatkowo uwzględnić warzywa;

- do drugiego śniadania i podwieczorka bardziej urozmaicić np. sok warzywny, owoc, ser biały, wędlina;

- nie dopuszcza się w żywieniu dodatku chrupek i wafli ryżowych bądź sucharów ze względu na stan zdrowia pacjentów z zaburzeniami odruchu połykania,

- uwzględnienie w jadłospisie do kolacji zup mlecznych.

3) Przygotowane posiłki dostarczane będą przez wykonawcę do SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach, ul. Waryńskiego 22A, każdego dnia tygodnia środkiem transportu i na koszt Wykonawcy w niżej podanych godzinach:

śniadanie               7.30

obiad                      12.00

kolacja                    16.00

oraz dodatkowo o 9.30 i 17.30 posiłki  pacjentom z dietą cukrzycową.

 

4) Posiłki muszą być przygotowywane i dostarczone do Kuchenki Oddziałowej w sposób umożliwiający ich bezpośrednie wydanie pacjentom (gorące, podział na porcje, wędlina i ser żółty w plastrach, chleb krojony, porcje mięsne muszą być pozbawione kości itp.).

5) Wykonawca będzie pobierał i przechowywał próbki potraw do celów sanitarno-epidemiologicznych w miejscu ich wyprodukowania.

6) Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru gospodarczego przenoszących te normy, szczególne wymagania techniczne i jakościowe odnoszące się do przedmiotu zamówienia    - j.w.

7)  Ilość i rodzaj  średnie dzienne zapotrzebowanie w okresie od czerwca 2012r. do  maja 2013r.:   dieta ogólna - 31, dieta cukrzycowa - 13

 

Kody Wspólnego Słownika Zamówień:  15894220-9  Posiłki szpitalne

 

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych

 

 

V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

 

VI. Termin wykonania zamówienia:

Posiłki należy przygotowywać i dostarczać w okresie od dnia 1 czerwca 2012r. do dnia 31 maja 2013r.

 

 

VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1)         posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

 Wykaz kadry proponowanej do realizacji zamówienia, wraz z dołączeniem dokumentów stwierdzających, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają uprawnienia, tj. np. dokument potwierdzający wykształcenie dietetyka,

2)         posiadania wiedzy i doświadczenia,

Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z dołączoną informacją o zrealizowaniu podobnego zadania pod względem wartości i rodzaju - przez podobne zamówienie należy rozumieć zamówienie którego czas wykonywania i zakres był co najmniej taki jak w prowadzonym postępowaniu,

Wskazana usługa musi być zrealizowana w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.

3)         dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę - Posiadanie zaplecza technicznego i lokalowego z niezbędnym wyposażeniem do prowadzenia zbiorowego żywienia i transportu posiłków (wskazanie i opis miejsca przygotowania posiłków, zaplecza technicznego, personelu - ilość, struktura zawodowa,  opis sposobu dostarczania posiłków we własnych termosach, i inne informacje świadczące o możliwości zachowania ciągłości realizacji zamówienia.

4)         sytuacji ekonomicznej i finansowej,

posiadanie przez Wykonawcę dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności,

 

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

 

3. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.

 

4. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.

 

5. Ofertę wykonawcy wykluczonego uważa się za odrzuconą.

 

6. Zamawiający odrzuca ofertę, zgodnie z art. 89 PZP.

 

7. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.

 

Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:

1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę - załącznik Nr 1.

2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 PZP – załącznik nr 2.

3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 PZP – załącznik nr 3.

4) Zaakceptowany wzór umowy – załącznik nr 4.

5) Wykaz kadry do realizacji zamówienia wraz z dołączonymi uprawnieniami – załącznik nr 5.

6) Wyliczenie kosztów osobodnia żywienia na podstawie jadłospisów sporządzonych przez Wykonawcę wraz z załączonym jadłospisem zatwierdzonym przez dietetyka - wypełniony i podpisany przez wykonawcę – załącznik nr 6.

 

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust 1 Prawa zamówień publicznych wykonawca składa następujące dokumenty:

1) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

W przypadku osób fizycznych wymagane oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 Pzp

2) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych.

3) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert – lub aktualne oświadczenie.

4) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert– lub aktualne oświadczenie.

5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - lub aktualne oświadczenie.

6) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - lub aktualne oświadczenie.

 

3. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1) do 3) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:

Oświadczenie wykonawcy o objęciu nadzorem i pozytywnej ocenie / opinii wydanej przez Inspektora Sanitarnego w zakresie prowadzonej działalności na przygotowywanie i dostarczanie posiłków w miejscu wykonywania zamówienia oraz dopuszczenie środka transportu do przewozu żywności.

 

4. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w  art. 22 ust. 1 pkt. 4) ustawy Pzp, należy złożyć następujące dokumenty:

Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

 

5. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w wyżej wymienionych punktach składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

1) Nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2) Nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

3) Nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4) Zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 2 pkt)6 składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania - wystawionych nie wcześniej niż w terminach określonych w niniejszym SIWZ.

 

6. W przypadku, kiedy ofertę składają wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (konsorcjum / spółka cywilna), musi ona spełniać następujące warunki:

 

1) Oferta winna być podpisana przez ustanowionego pełnomocnika do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.

2) Stosowne pełnomocnictwo / upoważnienie wymaga podpisu prawnie upoważnionych przedstawicieli każdego z wykonawców występujących wspólnie - należy załączyć do oferty.

3) Oferta winna zawierać: oświadczenia i dokumenty opisane w niniejszej SIWZ dla każdego partnera z osobna, pozostałe dokumenty składane są wspólnie.

 

Postanowienia dotyczące składanych dokumentów

1) Dokumenty w niniejszym postępowaniu mogą być składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub osobę / osoby uprawnione do podpisania oferty z dopiskiem "za zgodność z oryginałem".

2) Oferta, wszystkie wymagane załączniki, składane dokumenty oraz oświadczenia podpisane przez upoważnionego przedstawiciela wykonawcy wymagają załączenia właściwego pełnomocnictwa lub umocowania prawnego.

3) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski..

4) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona przez wykonawcę kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości.

 5) W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w pkt. 6), kopie dokumentów dotyczących każdego z tych podmiotów winny być poświadczane za zgodność z oryginałem przez te podmioty.

6) Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków polega na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest wykazać, że w stosunku do tych podmiotów brak jest podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia poprzez złożenie razem z ofertą dokumentów wymienionych niniejszej SIWZ dotyczących każdego z tych podmiotów, o ile podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia.

7) Jeżeli wykonawca wykazując spełnienie warunków dotyczących sytuacji ekonomicznej i finansowej, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów zobowiązany jest złożyć dokumenty, o których mowa w  niniejszej SIWZ  dotyczące tych podmiotów.

8) Zamiast dokumentów, o których mowa w niniejszej SIWZ wykonawca składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że spełnia stawiane warunki udziału w postępowaniu.

 

VIII. Informacja na temat wadium:

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

 

 

IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

Nazwa kryterium: najniższa cena

 

 

X. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy składać do dnia: 27.04.2012r do godz.10.00

w siedzibie Zamawiającego:  SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach

Ulica: Waryńskiego 22A

Kod: 16-400

Miejscowość: Suwałki

Pokój nr 210 - Sekretariat

 

 

XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:

Oferty zostaną otwarte dnia: 27.04.2012r, o godz. 11.00. w siedzibie Zamawiającego: SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach

Ulica: Waryńskiego 22A

Kod: 16-400

Miejscowość: Suwałki

Pokój nr 203 – Sala konferencyjna

                        

XII. Termin związania ofertą

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej

 

XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów

 

Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

 

XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna

Zamawiający nie przewiduje wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem  aukcji elektronicznej

 

XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:

Zamawiający nie dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających.

 

XVII. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:

 

 Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych data i nr ogłoszenia:  w dniu 18.04.2012..numer ogłoszenia 88055 - 2012

 

 

 

_____________________

Kierownik zamawiającego

 

Metryka strony

Udostępniający: Dorota Mendak - Kier. Sekcji Gospodarczo - Technicznej

Wytwarzający/odpowiadający: Edyta Masianis

Data wytworzenia: 2012-04-18

Wprowadzający: Edyta Masianis

Data wprowadzenia: 2012-04-18

Data modyfikacji: 2012-12-21

Opublikował: Edyta Masianis

Data publikacji: 2012-04-18