Przygotowywanie i dostarczanie posiłków SGT.3331-2/16

 

                                                                                                                                               Suwałki, 22.03.2016r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

 

 dot.: postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Numer sprawy: SGT.3331-2/16. Nazwa zadania: Przygotowywanie i dostarczanie posiłków (dieta ogólna i cukrzycowa) pacjentom Oddziału Rehabilitacyjnego i Oddziału Rehabilitacji Neurologicznej SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach

 

Działając na podstawie art. 40 ust. 1  ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku -  Prawo zamówień (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach  zawiadamia o wszczęciu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

I.  Nazwa (firma) i adres zamawiającego:

Nazwa zamawiającego                 SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach 

Adres zamawiającego   Ulica: Waryńskiego 22A

Kod Miejscowość            16-400 Suwałki

Telefon: Faks:   087 566 22 60    

adres strony internetowej  Strona WWW: http://bip.spzozors.wrotapodlasia.pl/ ,www.rehabilitacja.suwalki.pl

adres poczty elektronicznej: or@spzozor.pl 

Godziny urzędowania:  7.30-15.05

 

II. Określenie trybu zamówienia:

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości szacunkowej poniżej progów ustalonych na podstawie art. 11 ust. 8 Prawa zamówień publicznych.

 

III. Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia:

Specyfikacja istotnych warunków zamówienia zamieszczona zostanie na stronie internetowej:

Strona WWW: http://bip.spzozors.wrotapodlasia.pl/  ,www.rehabilitacja.suwalki.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać również bezpośrednio w siedzibie zamawiającego SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach, ul. Waryńskiego  22 A, sekretariat pokój nr 210. Na wniosek wykonawcy zamawiający prześle SIWZ za zaliczeniem pocztowym. Opłata za udostępnienie SIWZ wynosi 15,00zł +VAT (koszty druku oraz przekazania).

 

IV. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia, z podaniem informacji o możliwości składania ofert częściowych:

Określenie przedmiotu zamówienia

 

Przedmiotem zamówienia prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego jest przygotowywanie i dostarczanie posiłków pacjentom oddziału SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach w diecie ogólnej i cukrzycowej zgodnie z przedłożonymi jadłospisami opracowanymi przez Wykonawców na powtarzające się 2-tygodniowe cykle żywieniowe.

Wymagania dotyczące jadłospisów:

- muszą spełniać wymagania żywienia pacjentów Oddziału Rehabilitacyjnego i Oddziału  Rehabilitacji Neurologicznej w diecie ogólnej i cukrzycowej,

- opracowane i podpisane przez upoważnioną osobę (posiadającą wymagane kwalifikacje i doświadczenie tj. dietetyka - informacje dot. osoby opracowującej jadłospisy i jej kwalifikacji należy dołączyć do Wyliczenia kosztów  osobodnia żywienia...), każda strona powinna być parafowana przez dietetyka,

- codziennie dostarczony posiłek musi być zgodny z jadłospisem podpisanym przez dietetyka, opracowanym na 2 tygodniowy cykl żywieniowy,

- jadłospisy mogą uwzględniać stosowanie zamiennie warzyw i owoców występujących sezonowo,

- wymagane jest aby posiłki były pozbawione kości.

Wymagane jest aby dostarczane pożywienie było umieszczane w pojemnikach zamkniętych (nie dopuszczane są dostawy w reklamówkach, opakowaniach otwartych).

Odbiór termosów wykorzystywanych do przewożenia posiłków - musi następować bezpośrednio po wydaniu posiłków, temperatura dostarczonego posiłku nie może być niższa niż 63 °C (w przypadku stwierdzenia przez Zamawiającego, że temperatura dostarczonego posiłku jest niższa Wykonawca zobowiązuje się w ciągu 60 minut dostarczyć posiłki zgodnie z przedmiotem zamówienia: z jadłospisem, odpowiednią temperaturą 63 °C, odpowiednią jakością), jadłospisy muszą zawierać co najmniej następujące dane:

- nazwę posiłku,

- nazwę potrawy i jej gramaturę,

- wyszczególnienie produktów każdej potrawy i ich masy,

- wartość kaloryczną poszczególnych posiłków, wartość odżywcza z białka i tłuszczu,

- przy sporządzaniu jadłospisów należy przyjąć zalecane normy:

a) dieta ogólna przewidziane 3 posiłki,

b) dieta cukrzycowa - 5 posiłków dziennie.

Właściwe ilości składników odżywczych (białko, tłuszcz, węglowodany), śniadania i kolacje urozmaicone w warzywa i owoce, rozłożenie udziału energii w poszczególnych posiłkach w przybliżeniu np. w diecie ogólnej: śniadanie 30-35%, obiad 35-40%, kolacja 25-30%,  w diecie cukrzycowej zaleca się uwzględnić:

- do każdego śniadania dodatkowo warzywa,

- drugiego śniadania i podwieczorki bardziej urozmaicić np. sok warzywny, owoc, ser biały, wędlina,

- nie dopuszcza się w żywieniu dodatku chrupek i wafli ryżowych bądź sucharów ze względu na stan zdrowia pacjentów z zaburzeniami odruchu połykania,

- do kolacji zupy mleczne.

Przygotowane posiłki w kuchni wykonawcy, dostarczane będą w termosach/opakowaniach wykonawcy do SP ZOZ Ośrodka Rehabilitacji w Suwałkach, ul. Waryńskiego 22A, w jedno miejsce,  każdego dnia tygodnia środkiem transportu i na koszt Wykonawcy do kuchenki oddziału  w niżej podanych godzinach:

śniadanie                   7.30

obiad                           12.00

kolacja                      16.00

oraz dodatkowo o 9.30 i 17.30 posiłki  pacjentom z dietą cukrzycową.

Posiłki muszą być przygotowywane i dostarczone do Kuchenki oddziału w sposób umożliwiający ich bezpośrednie rozłożenie na talerze i wydanie pacjentom (gorące, podział na porcje tj. wędlina i ser żółty w plastrach, chleb krojony, porcje mięsne  itp.). Dodatkowo porcje mięsne muszą być pozbawione kości.

Tak przygotowane i pokrojone przez Wykonawcę potrawy umożliwią sprawne  rozłożenie posiłków pacjentom.

Wykonawca odbiera termosy/opakowania wielokrotnego użytku bezpośrednio po zakończeniu wydawania przez Zamawiającego posiłków. Mycie ich i transport, dezynfekcja w zakresie Wykonawcy.

Mycie kompletnej zastawy stołowej i gospodarowanie odpadami resztek posiłków zabezpiecza Zamawiający.

Wykonawca będzie pobierał i przechowywał próbki potraw do celów sanitarno-epidemiologicznych w miejscu ich wyprodukowania.

Ilość i rodzaj  średnie dzienne zapotrzebowanie w okresie od czerwca 2016r. do  maja 2017r.:   dieta ogólna - 31, dieta cukrzycowa - 14

Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień kod CPV: 15894220-9  Posiłki szpitalne.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych

 

V. Informacja o możliwości złożenia oferty wariantowej:

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych

 

VI. Termin wykonania zamówienia:

Od dnia 1 czerwca 2016r. do dnia 31 maja 2017r.

 

VII. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

1. O udzielenie niniejszego zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące:

1)            posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,

działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.

2)            posiadania wiedzy i doświadczenia,

wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z dołączoną informacją o realizowaniu podobnego zadania pod względem wartości i rodzaju - przez podobne zamówienie należy rozumieć zamówienie którego czas wykonywania i zakres był co najmniej taki jak w prowadzonym postępowaniu, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.

3)            dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,

wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę  posiadania zaplecza technicznego i lokalowego do prowadzenia zbiorowego żywienia i transportu posiłków (wskazane  miejsce do przygotowania posiłków, sposób ich  dostarczania we własnych termosach, muszą świadczyć o możliwości realizacji zamówienia i zachowania jego ciągłości oraz informacje o personelu - ilość, struktura zawodowa, w szczególności  dot. dietetyka należy podać informacje  i dołączyć dokumenty potwierdzające  uprawnienia  do sporządzania jadłospisów.

4)            sytuacji ekonomicznej i finansowej,

posiadanie przez Wykonawcę dokumentu ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności

 

2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.

3. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z pkt. 2, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.

4. Warunki oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełnienia mają na celu  weryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu.

5. Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 PZP.

6. Ofertę wykonawcy wykluczonego uważa się za odrzuconą.

7. Zamawiający odrzuca ofertę, zgodnie z art. 89 PZP.

8. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.

 

Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu

1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:

1) Formularz ofertowy - wypełniony i podpisany przez wykonawcę

2) Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 PZP.

3) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 PZP

4) Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej z art. 26 ust. 2d PZP

5) Wzór umowy - parafowany przez wykonawcę

6) Wykaz kadry do realizacji zamówienia wraz z dołączonymi uprawnieniami 

7) Wyliczenie kosztów osobodnia żywienia na podstawie jadłospisów sporządzonych przez Wykonawcę wraz z załączonym jadłospisem zatwierdzonym przez dietetyka - wypełniony i podpisany przez wykonawcę 

8) Oświadczenie

9) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień / pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynikają z przepisów prawa lub z przedstawionych dokumentów rejestrowych.

 

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust 1 PZP wykonawca składa następujące dokumenty:

1) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - lub aktualne oświadczenie.

3) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert - lub aktualne oświadczenie.

4) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 oraz w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - lub aktualne oświadczenie.

5) Aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy PZP, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - lub aktualne oświadczenie.

 

3. W celu oceny spełnienia przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt. 1) do 3) ustawy PZP, należy złożyć następujące dokumenty:

1) Oświadczenie lub zaświadczenie wykonawcy o objęciu nadzorem i pozytywnej ocenie / opinii wydanej przez Inspektora Sanitarnego w zakresie prowadzonej działalności na przygotowywanie i dostarczanie posiłków w miejscu wykonywania zamówienia oraz dopuszczenie środka transportu do przewozu żywności.

2) Wykaz wykonanych głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie.

Wymagane jest wykazanie przez Wykonawcę realizacji co najmniej jednej usługi odpowiadającej swoim rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia z dołączoną informacją o realizowaniu podobnego zadania pod względem wartości i rodzaju - przez podobne zamówienie należy rozumieć zamówienie którego czas wykonywania i zakres był co najmniej taki jak w prowadzonym postępowaniu, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie.

Dowodami, o których mowa powyżej są poświadczenie lub oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia.

3) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, niezależnie od tego, czy są one zatrudnione bezpośrednio przez wykonawcę, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności np. dokument potwierdzający uprawnienia  dietetyka.

4. W celu wykazania spełnienia przez wykonawcę warunków o których mowa w  art. 22 ust. 1 pkt. 4) ustawy PZP, należy złożyć następujące dokumenty:

1)  Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokumentu potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

2) Inne dokumenty

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdzi spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.

Warunki oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełnienia mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania niniejszego zamówienia. Wykonawcy, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu podlegać będą wykluczeniu z udziału w postępowaniu. Ofertę wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.

 

Z udziału w niniejszym postępowaniu wyklucza się wykonawców, którzy podlegają wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 Prawa zamówień publicznych.

 

Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.

 

 

VIII. Informacja na temat wadium:

Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

 

IX. Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

Lp.          Nazwa kryterium                                                                                        Waga      

1.            Cena                                                                                                            99%

2.            Doświadczenie                                                                                                               1%

 

X. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty należy składać do dnia: 06.04.2016r do godz.10.00

w siedzibie Zamawiającego:  SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach

Ulica: Waryńskiego 22A

Kod: 16-400

Miejscowość: Suwałki

Pokój nr 210 - Sekretariat

 

XI. Miejsce i termin otwarcia ofert:

Oferty zostaną otwarte dnia: 06.04.2016r, o godz. 11.00

w siedzibie zamawiającego:  SP ZOZ Ośrodek Rehabilitacji w Suwałkach

Ulica: Waryńskiego 22A

Kod: 16-400

Miejscowość: Suwałki

Pokój nr 203 – Sala konferencyjna

                        

XII. Termin związania ofertą

Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

 

XIII. Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej

 

XIV. Informacje o zamiarze ustanowienia dynamicznego systemu zakupów wraz z adresem strony internetowej, na której będą zamieszczane dodatkowe informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów

Nie przewiduje się

 

XV. Informacje o przewidywanym wyborze najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej wraz z adresem strony internetowej, na której będzie prowadzona aukcja elektroniczna

Nie przewiduje się

 

XVI. Przewidywane zamówienia uzupełniające:

Zamawiający nie dopuszcza możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

 

XVII. Informacja o przeprowadzonym dialogu technicznym:

Zamawiający informuje, że nie przeprowadzono dialogu technicznego dot. niniejszego postępowania.

 

XVIII. Termin zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w BZP:

Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych nr ogłoszenia: 70012-2016 Data zamieszczenia 29.03.2016

 

 

                                                                                              ____________________________________

                                                                                                              Kierownik zamawiającego

 

Metryka strony

Udostępniający: SGT

Wytwarzający/odpowiadający: Dorota Mendak

Wprowadzający: Dorota Mendak

Data wprowadzenia: 2016-03-29

Data modyfikacji: 2016-03-31

Opublikował: Dorota Mendak

Data publikacji: 2016-03-29